Home page PD Composites

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06

 

Logo-PAUL-DIJKSTRA-COPOSITES-RGB

 

Paul Dijkstra Composites

Uw adres voor al w composiet bootcasco’s en onderdelen. Een custom built composiet bootcasco  te  duur? Wij hebben een methode ontwikkeld, waardoor we kunnen concurreren aan de prijs van aluminium boten. Droomt u van een one-off motorboot, zeiljacht, tender of speedboot? In onze werkplaats van800m2 hebben we altijd ruimte voor uw projecten.  

Naast  composiet  casco’s  maken  wij  ook  onderdelen  van  carbon prepreg,  zoals  masten, gieken, stuurconsoles, zwemtrappen, zonneschermkappen en meer. Ons bedrijf werkt  met  de  nieuwste  hightech  composite  materialen. Met carbon, epoxy en pvcschuim, maken wij producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij gebruiken hiervoor modernste technieken als  Prepreg, Vacuüm-injectie en Wet­lay-up.

 

Over Ons

Paul is een fanatiek wedstrijdzeiler en reist door heel Europa om daar wedstrijden te doen.
 Hij wil altijd en overal het beste materiaal en de beste systemen voor zijn boot. Dit is terug te zien in zijn werk; alleen het beste is goed genoeg. Voordat de bouwfase start, wordt altijd helemaal tot de puntjes uitgezocht. Alleen het beste materiaal en gereedschap wordt ingezet, zodat de kwaliteit hoog is.
 
Paul

Composites, custom built composiet bootcasco’s

Paul Dijkstra Composites is gespecialiseerd in de bouw van composiet bootcasco’s. Droomt u van een one-off motorboot, zeiljacht, tender, rondvaartboot of speedboot we maken het allemaal. Wilt u vinylester, epoxy, glas of carbon, vacuüm injectie gebouwd of Prepreg. Zo licht en zo sterk mogelijk of juist concurrerend aan de prijs van aluminium? Bij Paul Dijkstra Composites is alles mogelijk.

Ons bedrijf ontwikkelt voor ieder casco een gerichte bouwmethode. Doordat we zelf onze mallen bouwen en het hele proces vooraf bedenken is het vaak mogelijk om een bootcasco te bouwen die concurrerend is aan de prijs van een aluminium bootcasco. Composiet is onderhoudsvriendelijk en de schuimkern isoleert gelijktijdig uw jacht. Daarnaast kunnen wij met composiet iedere vorm maken die u maar wilt.

 

U kunt ons inschakelen voor

  • Al uw composiet werk in de botenbouw, zeilsport, autosport, windmolenbouw of industrie, kortom overal waar composiet van toepassing kan zijn;
  • Het meedenken in de bouwwijze en/of het ontwerp;
  • Het bouwen van uw (boot)casco of onderdeel voor watersport, autosport en meer;
  • Schone bouwmethodes als prepreg carbon en/of vacuüminjectie. 

 

 

Hoe werkt het?

  • Carbon prepreg, de hars is reeds in de carbonmat verwerkt. Hierdoor heb je de perfecte verhouding hars en is het eindproduct uitermate sterk en licht. Door vacuüm en ovenverhitting wordt het product gereed gemaakt. Carbon prepreg is een schone en hightech bouwwijze.
  • Vacuum injectie, de hars wordt door middel van vacuuminjectie door het laminaat gezogen. Hierdoor komt de juiste hoeveelheid hars in het product. Vacuuminjectie is een schone, hightech bouwwijze. Het bouwplan voor deze methode moet zeer nauwkeurig ontwikkeld worden.
  • Wet lay-up, de hars wordt handmatig in het product gerold. Deze arbeidsintensieve methode is wel de minst risicovolle methode.

Is uw vraag niet gericht op de watersport?

U kunt voor al uw composiet werk terecht bij Paul Dijkstra Composites. Hij helpt u graag met het beste bouwplan. Paul heeft ondermeer ervaring met radardomes, bruggen, het assisteren bij het Nuon Solar Team en het maken van onderdelen voor windmolens. Schroom niet en neem contact met ons op, wij helpen u graag verder.

Vacuüm injectie van de SY47 romp en dek

In de onderstaande filmpjes ziet u de vacuüm injectie van de SY47 romp en het dek. De hars wordt doormiddel van vacuüm injectie door het laminaat gezogen. Hierdoor komt de juiste hoeveelheid hars in het product. Het bouwplan voor deze methode moet zeer nauwkeurig ontwikkeld worden.